Vacanţa la rulotă. 2.000 de euro şi ai scăpat de hotel pe viaţă

Joi, 14 Iulie 2011 09:30
rulotavacantaO rulotă cu încălzire, toaletă cu duş, aragaz şi mobilier adecvat costă circa 8.000 de lei. Paşi pentru a achiziţionarea unei case pe roţi bună şi o listă cu campingurile din România.

* O rulotă mai uşoară de o tonă poate fi legată chiar şi de un Logan
* România are puţine campinguri amenajate, aşa că rulotiştii aleg să se instaleze în natură
* Infograf cu locurile de campare

1 /3.
TRANSFĂGĂRĂŞAN

În România circulă aproximativ 13.600 de rulote. Cei mai mulţi le folosesc pentru turism, însă rulota poate fi o soluţie pentru cazarea muncitorilor pe şantier sau, cu ceva modificări, pentru un magazin rulant.

Deşi mulţi o asociază cu minimul de confort, e bine de ştiut că o rulotă de 2.000-3.000 de euro ar trebui să îţi ofere centrală termică, boiler, toaletă cu cabină de duş şi mobilier modern. Ideea este să ştii să o alegi, iar EVZ a cerut câteva sfaturi preşedintelui Asociaţiei Caravan Camping Club, Nelu Predonu.

Maşinile pe motorină, ideale pentru rulote

Înainte de a alege o rulotă, trebuie să te gândeşti ce maşină ai. “Îţi trebuie ceva puternic. Bine e să-ţi iei pe motorină, pentru că are cuplu mare. O maşină cu motor diesel de 1.900 cmc e excelentă”, spune Predonu. Însă aceste detalii nu trebuie să te sperie. Există şi rulote pentru Logan, mai uşurele. Tot ce trebuie să faci este să te uiţi în talonul maşinii şi să vezi cât poate tracta. De exemplu, cu un Logan 1,6 şi 85 CP poţi trage o rulotă care cântăreşte o tonă. De asemenea, nu uita că legea prevede clar: vehiculul trăgător trebuie să fie mai greu decât rulota.

Cel mai bine ar fi ca, atunci când mergi să-ţi cumperi rulotă, să iei cu tine un om care are deja una. Dai de ei pe site-uri de profil: caravancampingclub.ro, clubrv.ro şi campervan.ro sunt cele mai mari. Însă, dacă va trebui să te descurci singur, fii atent la următoarele detalii!

VECHIME. Întrucât multe dintre rulote sunt folosite sezonier, criteriul acesta nu e atât de important. “Poţi să iei una de 20 de ani, din Germania sau Olanda, care rulează impecabil”, spune Predonu. Totuşi, nu cumpăra o rulotă mai veche de 1985.

CAROSERIE. Atenţie mare la infiltraţii! Fisurile în caroserie, cât de mici ar fi ele, îţi vor face probleme în zilele ploioase. Apoi, refuză imediat o rulotă dacă simţi miros de mucegai! Sunt detalii pe care ar trebui să le ai în vedere la toate rulotele, dar mai ales la mărcile englezeşti.

DOTĂRI. Verifică atent pompele de apă, cele care aduc apa la lavoarele din bucătărie şi baie. Centrală termică trebuie să îţi creeze rapid temperatura dorită, aşa că închide rulota, comandă diverse temperaturi în interior şi verifică afişajul cu un termometru. Predonu are şi un alt sfat, în ceea ce priveşte frigiderul:”Ar fi excelent dacă ar fi şi pe curent şi pe gaz”. Iar, atunci când funcţionează pe curent, frigiderul ideal ar trebui să poată fi conectat atât la 12V, cât şi la 220V. Pentru aragaz şi centrală vei avea nevoie de butelii. Acestea pot fi butelii tipice, care sunt folosite în satele fără acces la reţeaua de gaze. Însă poţi monta la ele un sistem care permite conectarea furtunului fără folosirea cheii, fiind suficientă strângerea cu mâna. La capitolul “sisteme de încălzire a rulotei”, marca Truma este cea mai bună alegere.

DIMENSIUNI. De regulă, cu cât o rulotă este mai mare, cu atât e mai grea. Iar, după cum spuneam, masa rulotei nu trebuie să depăşească masa automobilului. O rulotă scoasă la vânzare trebuie să specifice numărul de persoane pe care le poate găzdui în paturi. Cum Volkswagen este “maşina poporului”, pentru rulota poporului avem două mărci foarte populare, Hobby şi Adria, care oferă un confort excelent la preţuri potrivite. Rulote mai încăpătoare sunt cele englezeşti. Uşa acestora este pe partea stângă, aşa că pasagerii trebuie să fie atenţi la ieşire, atunci când şoferul este nevoit să tragă pe dreapta, la marginea drumului. În rest, uşa pe stânga nu prezintă alte dezavantaje.

PREŢURI. Pieţe străine bune sunt cele din Germania, Olanda, Austria, Marea Britanie. Adaosurile firmelor care aduc rulote în România e de circa 20-30%. Astfel, una destul de bună costă 1.800 de euro în Germania şi 2.000- 2.200 la noi.

PROIECT

30 de noi campinguri pentru rulote în România

“În ţările dezvoltate există un camping la 10.000 de locuitori. În România, e unul la un milion”, spune Predonu, care, după ce s-a consultat cu prietenii rulotişti, a propus Ministerului Turismului crearea de campinguri special amenajate în 30 de localităţi turistice, iar ministerul a fost de acord. Preşedintele asociaţiei are o autorulotă (rulotă autopropulsată). Cu ea a fost la Paris, de exemplu, unde a vizitat Disneyland. În camping, a plătit 22 de euro pentru o zi: “La hotel, cu soţia, mă costa cel puţin dublu. În plus, atmosfera, interacţiunea dintre oameni e alta la rulotă”. Însă cele mai frumoase amintiri le are din Austria, atât în ceea ce priveşte campingurile, cât şi ţara în ansamblu, care este “un imens parc, de când intri până când ieşi din ea”.

NEAJUNS. Consumul este cu 30% mai mare atunci când ai rulota legată de autoturism. Astfel, dacă automobilul tău consumă în mod normal 6 litri la 100 km, când trage o rulotă va “înghiţi” cu doi litri mai mult. Un alt neajuns este manevrarea greoaie la parcare. Ai însă o soluţie: Automatic Mover, un dispozitiv care îţi permite manevrarea prin telecomandă a rulotei.

sursa: evz.ro

Lasă un răspuns